"مهد کودک فرشته های مهربون""مهد کودک فرشته های مهربون"، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه سن داره

مهد کودک فرشته های مهربون

کارت تبریک حجمی برای ولنتاین

1391/11/26 2:50
2,830 بازدید
اشتراک گذاری

این کارت هم خیلی ساده س و من مطمئنم که وقتی یه دختر کوچولوی ٦ ساله با کمک مامان بی سلیقه ش میتونه به این خوشگلی این کارتها رو درست کنه،کارتهای شما که همتون با سلیقه و هنرمندید خیلی خیلی خوشگل و رویایی میشه.

خوبیش اینه که همه میتونن از این کارتها واسه هم درست کنن،همسرا واسه همدیگه،یا دوستا واسه هم، مامنا واسه بچه هاشون،بچه ها واسه باباها یا معلم هاشون و...

یه خوبی دیگه هم داره و اون اینه که دستتون واسه تزئین کارت بازه بازه،از دکمه و پولک و پارچه و روبان بگیرید تا ....مثل ما که چیزی دم دستموننبود و دختری کارتها رو با مداد شمعی نقاشی کرد که روی مقوای مشکی خیلی جلوه خاصی داشت

به عنوان یه توضیح کوچولو:سعی کنید واسه درست کردن کارتها همیشه از مقواهایی مثل فابریانو(مقوای مخصوص آبرنگ)یا مقوای اشتن باخ و نظایر اونها که هر دو روشون نمای خوبی داره و براق هم نیستن استفاده کنید.

و اما مراحل تهیه این کارت خوشگل در ادامه مطلب

وسایل مورد نیاز:

مقوا در دو رنگ،قیچی،الگو،چسب(نوع ماتیکیش جواب میده) و وسایل تزئینی دلخواه

١)برای این کار به قلبهایی در چهار یا پنج سایز یا بیشتر و یا کمتر(به دلخواه خودتون)نیاز دارید،به نظر من که پنج سایز ایده آله

برای اینکه قلبهایی که برش میزنید کاملا هم شکل باشن،اگر مثل من الگوهای آماده دم دست ندارید از روشی که به ذهن من رسید و امتحان کردم استفاده کنید،خیلی خوب جواب میده(میدونید که اگر بخواید هربار یک قلب با سایزی کمی متفاوت از قلب قبلی بکشید ممکنه هر قلب یه شکل متفاوت باشه و این کار رو قشنگ نمیکنه)

من اول کوچیکترین سایز قلب رو بریدم(با استفاده از روش تقارن)و مثل دفعات قبل بچه ها رو حین کار با مفهوم تقارن و کاربردهای اون به صورت عملی آشنا کردم،بعد الگو رو از روی تاش روی تای برگه باطله قرار دادم و دورش رو به اندازه دلخواه(من هر قلب رو یک سانت از قلب قبلی بزرگتر گرفتم)علامت زدم،حواستون باشه همراه با انحنای شکل خط کش رو حرکت بدید(به طرز خط کش گذاشتن دختری تو عکس توجه کنید)

٢)الگوها که آماده شد قلبها رو روی رنگ دلخواهتون برش بزنید و از وسط خط تا بندازید.

٣)از مقوای رنگ دیگه(در اینجا مشکی)به اندازه دلخواتون برای کارت ببرید(من در اینجا ٢٥ در ١٧ بریدم) و وسطش رو خط تا بندازید و بزرگترین سایز قلبتون رو به طور کامل و مسطح وسط مقوا بچسبونید.

٤)بعد از اینکه قلب مرحله قبل رو سر جاش ثابت کردید(جهت تای قلب باید به طرف داخل کارت باشه)کارت رو یک بار تا کنید تت قلبتون فرم بگیره

 یک نکته مهم اینه که هر بار قلبی رو سر جاش چسبوندید و ثابت کردید یک بار کارت رو تا کنید و با دست خط تا رو مشخص تر کنید.

٥)برای چسبوندن قلبهای بعدی به ترتیب از بزرگ به کوچیک فقط قسمت وسط(پشت خط تای قلبها) رو چسب بزنید و ثابتشون کنید و تا آخر این کار رو ادامه بدید.

اگه دوست داشتید میتونید در قسمت وسط و داخلی قلب کوچکترین سایز قلب رو از وسط برش بزنید و بچسبونید(که درستش هم همینه)ولی خب چسبوندن و ثابت کردنش یکم سخته که اگر واستون مشکل یود به همون صورت قلبهای قبلی هم میتونید بچسبونید

٦)تو مرحله قبل کار اصلی ساخت کارت تموم شد و دیگه وقت خوشگل کردنشه...تز سلیقه شخصی خودتون استفاده کنید.

ما در اینجا به سلیقه بچه ها قلبهای کوچولویی بریدیم و روش رو چسب زدیم و اکلیل پاشیدیم برای تزئین روی کارت

،رضوان خاتون با مداد شمعی داخل کارتش نقاشی کرد،متن دلخواهمون رو نوشتیم...و برای پشت کارت ها هم که همونطور که تو عکس معلومه یکی رو با چسب متن دلخواهمون رو نوشتیم واکلیل ریختیم و اضافیش رو تکوندیم و یکی رو هم که خانم خانما یه خورشید قلبی خوشگل کشید..تا اینجا یکی از کارتها واسه باباجونشه و یکی هم واسه مامان بزرگ و بابابزرگش

قراره تو یک عملیات انتهاری فردا هدایای سفارشی خانم کوچولو رو واسه بقیه درست کنیم

امیدوارم همه روزها و لحظاتتون سرشار از عشق به خدا و بنده هاش باشه، و آرزو میکنم یادمون باشه همیشه به کسانی که دوستشون داریم بگیم که دوستشون داریم و هرطوری که هست ،حتی با درست کردن یه هدیه کوچیک محبتمون رو بهشون نشون بدیم.

من همیشه به بچه ها میگم خوبی و محبتی که تو قلبمون تصمیم میگیریم به کسی بکنیم ،قبل از اینکه به اون برسه به خود ما میرسه...و دیروز وقت درست کردن کارت ها که بچه ها ذوق کرده بودن بهشون گفتم ببینید شادی و خنده ای که فردا با هدیه دادن کارتها و هدیه ها به صاحبشون تو دل اونا به وجود میاد،از همین الان تو قبل شما به وجود اومده...و از لبخند رضایت بچه ها و برق چشماشون فهمیدم که معنی حرفم رو خوب فهمیدن

                  خدایا بیشتر از همه کس و همه چیز دوستت دارم،

عشق حقیقی من،هر روزمان را مبارک گردان 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (5)

محمدحسين(مخترع كوچك)
27 بهمن 91 1:07
سلام مامان مهربون ....ممنون كه به وب من اومديد....
منم از آشنايي با شما و فرشته هاتون خوشحالم...بازم به من سر بزنيد....


سلام...حتما

مامان پریسا
27 بهمن 91 21:00
عالیه عزیزم. دست گلت درد نکنه.


لطف داری خانمی...ممنون از محبتت
مامان یاسمین زهرا
1 اسفند 91 17:07
آفرین بر مادر و دختر هنرمند


(آیکون شرمندگی شدید)
مدرسه ی مامان ها
5 اسفند 91 15:04
سلام مامان هنرمند فرشته ها
اسم شما در بین مامان های فعال مدرسه ثبت شد
از حضور گرمتون در مدرسه سپاسگزاریم


سلام و ممنون از لطفتونتشکر لازم نیست من اگر میام به خاطر خودم میام که از شما و مامانای گل مدرسه کلی چیز یادبگیرم.
مامان پریسا
15 اسفند 91 16:45
ممنون عزیزم. لطف کردید. البته ما مجددا اپ کردیم.